2012. augusztus 19., vasárnap

Csupagyümölcs torta

 Vikvi és a SAD VIII. fordulójának közössé lett  felhívására készítettem ezt a csupa-csupa gyümölcsös tortát.Ez az első játék a Napfény és Fűszer életében:)



Hozzávalók a piskótához:
- 5 tojás
- 5 ek. liszt
- 5 ek. cukor

- 1 ek. áfonyalekvár


Krém 1:
- 2dl tejszín
- 2 dl natúr joghurt
- 3 lapzselatin
- 1 ek. cukor
- 1 nagy marék áfonya


Krém 2:
- 2 dl tejszín
- 2 dl natúr joghurt
- 3 lapzselatin
- 1 ek. cukor
- 2 marék szeder


Díszítés:
- 5-5 dkg tetszőleges gyümölcs
   itt áfonya, szeder, ribizli és málna
- 5 dkg étcsokoládé


Először megsütöm a piskótát egy 26 cm-es tortaformába. Amíg hűl, elkészítem az első krémet.
A 3 lapzselatint beáztatom hideg vízbe, közben felverem a tejszínt a cukorral.
A zselatint kifacsarom és felmelegítem. Miután langyosra hűlt, belekeverek egy kanál joghurtot.
Összekeverem a tejszínt a maradék joghurttal, az áfonyával végül belekeverem a zselatinos joghurtot.

A piskótát visszacsatolom a tortaformába. Megkenem áfonyalekvárral és rákenem a krémet. 2 órára hűtőbe teszem.
2 óra elteltével elkészítem a másik krémet is azzal a különbséggel, hogy a szeder egyik felét összetörve adom a krémhez, így szép színe lesz. Másik felét a legvégén keverem bele, hogy ne törjön össze.
Az áfonyás krém tetejére rákenem a szedreset és újra hűtőbe teszem 4-5 órára vagy akár egy éjszakára.
Másnap kiveszem, lecsatolom a forma oldalát és tetszés szerint díszítem. Jelen esetben sok-sok áfonya, szeder, ribizli és málna került rá, megspékelve egy kis csokiforgáccsal.

Tesztelőim szerint egy könnyű, csupa habos, gyümölcsös finomság a végeredmény.






5 megjegyzés: