2012. november 4., vasárnap

Kinder bueno

Néhány éve kóstoltam ezt a süteményt és bár az picit édes volt nagyon ízlett.Így amikor megkaptam a receptet a cukor  és a margarin mennyiségét lecsökkentettem,és azóta így készítem.
Hogy hasonlít -e a névadójához?Süssétek meg és kiderül!

Kinder bueno

  Hozzávalók a laphoz:
-6 tojásfehérje
-6  ek. cukor
-1 ek.olaj
-2 ek. liszt
-2 ek .darált keksz(vagy zsemlemorzsa)
-1/2 csg sütőpor
-15-20 dkg pirított, aprított,sótlan mogyoró

-kb 20-25 dkg nutella


Krém:
-1/2 l tej
-6 tojássárgája
-1 csg.vaníliás pudingpor
-3 ek rétesliszt

-10 dkg étcsokoládé

-15 dkg vaj
-3-4 ek. cukor(nálam)


-2 csg háztartási keksz(valamennyi maradni fog belőle)
- langyos tej

Tetejére:
- 2 dl tejszín
-1/2 csg habfixáló
- csoki reszelve,forgácsolva

A krémhez a pudingport,a lisztet és a tojássárgáját csomómentesre kevertem,lassan hozzáadagoltam a tejet és sűrű krémmé főztem.A tetejét folpackkal letakartam és így hagytam kihűlni.

A mogyorót egy üres serpenyőbe megpirítottam kissé,majd durvára vágtam(jó sok egész is maradt benne)

A tojásfehérjéket a cukorral felvertem keményre, hozzáadtam a többi hozzávalót,majd sütőlapos tepsire (33*40)borítottam és megszórtam a mogyoróval.Előmelegített sütőbe 180c-on  15 perc alatt megsütöttem.
Amikor kész , a sütőpapírt leszedtem és még melegen  rákentem a folyós nutellát .(mikróba kicsit betettem)

Ha a krém kihűlt ,hozzáadtam a cukor és a vaj habosra kevert elegyét.Megfeleztem és az egyik felébe belekevertem  a megolvasztott csokoládét.

Az összeállítás pedig a következőképpen nézett ki:


-mogyorós-nutellás alap

-langyos tejbe forgatott keksz
-sárga krém
-langyos tejbe forgatott keksz
-csokis krém
Ha ez kész hidegre teszem pár órára,ezalatt szépen kidermed és a keksz is átpuhul.
Legvégül a tetejére kenem a felvert tejszínhabot és ráreszeltem egy kevés csokit.
Kinder bueno


Kicsit soknak tűnik a munka vele,de megéri, főleg amikor az elismerő szavakat zsebeled be érte:)



Kinder bueno


13 megjegyzés:

  1. Őszintén szólva annyira guszta, hogy nem is izgat, hasonlít-e a névadójára! :D Csodásan néz ki, csakis finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  2. Isteni finomság!!!! Ez most kész kínzás :)

    VálaszTörlés
  3. Csodás édesség. Megéri a macera vele, mert nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Fincsi lehet! Felkerült a listára :-), hamarosan megkóstoljuk:-)

    VálaszTörlés
  5. A kedvenc sütim, de én még sosem készítettem el. Eddig. :) Hétvégére megcsinálom, úgyhogy mentem is a receptjét, köszi! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon klassz recept, egy kicsit emlékeztet a 3bit szelet receptjére! :-) Hamarosan kipróbálom ezt is, bár én valószínű hogy nem szöszmötölök a tejszínhabbal, inkább Hulalát fogok helyette használni. Nem kell hozzá fixáló, és könnyű vele bánni. Volt már hogy a tejszínből vajat csináltam. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi és nyugodtan használhatsz hulalát én is szoktam néha ,de az igazi ízét jobban szeretem:)

      Törlés
  7. Én ilyen esetben fele-fele arányban keverni szoktam a hulalát rendes tejszínnel. Így az íze is fincsi, és a formáját is megtartja. :) Most is épp így fogom csinálni, mert a süti szállítva lesz, ki kell bírnia az utat. :)

    VálaszTörlés
  8. Tegnap véééégre megcsináltam, isteni finom lett, nagy sikere volt! :)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Andi!
    Segítséget szeretnék kérni. Ezt a szuper sütit szeretném megcsinálni egy ovis szülinapra. 35-en vannak!!!
    Gondolom kisebb szelet is elég lehet, mégiscsak ovisok ??? :) Mi a véleményed, ha 1,5xre veszem a hozzávalókat akkor egy gáztepsiben (az jó nagy ) elegendő lehet? gyors válaszod várom Üdvözlettel Zizi

    VálaszTörlés