2012. november 12., hétfő

Lángos

Nem szeretem a lángost.Strandon hébe -korba pár harapás lecsúszik hátha..,de nem.
Aztán olvastam Nyammm Zsófi lángosáról,aminek a története fogott meg igazán.A nagypapája a Lehel piacon 55 évvel ezelőtt kezdett lángost sütni,amit szülei is folytattak egy darabig .
Heti 15000!!lángost  sütöttek kb:)

A történet bája és a többi blogger ódái után,
el kellett készítsem,mert én nem ,de a " nagyobb" családom szereti.

Nos , húúúúú,meg haaa,de finom,recept és ez a fokhagyma dejóóóó felkiáltások voltak a családi ebédnél  a lángos evészet közben.Persze nekem is lecsúszott egy ,nem szerettem meg most sem,deeeee hidegen másnap csak a  fokhagymás kencével na  az volt a tuti nekem:))Köszi Zsófi!



Hozzávalók:
-3 dl langyos víz
-2 tk. cukor
-2 dkg élesztő
-1 ek só
-1/2 kg liszt
-1 dl olaj

Sütéshez:
-bő,forró olaj

Fokhagymás olaj:
-5 gerezd fokhagyma
-1 dl olaj
-só
-1 dl langyos víz

A langyos vízbe morzsoltam az élesztőt és beletettem a cukrot.
Ha "elolvadt" beletettem a sót is ,nem nő meg a tészta olyan nagyon.Hozzáadtam a lisztet,kikevertem és 20 percet hagytam kelni,A tészta elég ragacsos,de így jó.
20 perc után körbeöntöttem az olajjal és a tésztát megemelgetve,aláfolyatom az olajat.Szépen átforgattam és újra félretettem 5 percre.
Ezután kerek ,formás gömböcöket szaggattam ,amit olajozott tepsire sorakoztattam és 10 percig pihentettem.



Majd az olajat felforrósítottam ,a gömböcöket kézzel kerek -vékonyra formáztam és oldalanként kb.2-2 percig sütöttem,majd lecsöpögtettem.


A  fokhagymát összetörtem és a többi hozzávalóval egy  csavaros tetejű üvegbe tettem és jól összeráztam,majd fél órára ment pihenni a hűtőbe.

Én dupla adagot készítettem,de az olaj így is elég volt,sőt hideg estéken a maradékból kenegetem a pirítósom:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése