2012. november 22., csütörtök

Narancsos-csokis tiramisu

Tavaly karácsony előtt láttam egy műsorban Gordon Ramsayt ,amint éppen narancsos tiramisut készít tojás nélkül.Gondoltam kipróbálom, csoki-narancs párosítás csak nyerő lehet!Nagyon finom lett,azóta többször készült,de csak narancsszezonban.
Amikor Trollanyunál olvastam a SAD. XI fordulójáról,egyből beugrott,mint lehetséges versenyző.
A kiírás szerint,bármi készülhet ünnepi díszbe öltözve:).Most pohárba készítettem,elegánsan,aranyló cukorgyöngyökkel.




Hozzávalók:
-2 dl tejszín
-3 ek cukor
-25 dkg mascarpone
-2 narancs héja reszelve
-2 narancs leve kifacsarva
-1 vaníliarúd kikapart belseje vagy 1 kk. vanília kivonat

-babapiskóta
-100%-os narancslé vagy frissen facsart narancslé  kb. 2,5-3 dl
-10 dkg étcsokoládé




A tejszínt a cukorral felvertem.A mascarponét a narancs héjával,levével és a vaníliával kikevertem.
A tejszínt,hozzákevertem a narancsos mascarponéhoz.
A babapiskótát a narancslébe forgattam,majd a poharak aljába tettem.Ezt egy adag krémmel befedtem.Majd újabb réteg piskóta és krém következett,amíg a pohár tele lett.A felső krém tetejére jó sok csokit reszeltem és behűtöttem .


Tálalás előtt még lehet díszíteni.
Nagyon-nagyon finom narancsos,csokis,habkönnyű kis édesség,amit előre elkészíthetünk és szuper zárása az ünnepi vacsorának.










1 megjegyzés:

  1. Nagyon ünnepiek lettek valóban, kár, hogy az ízüket már csak elképzelni tudom....:) De tudod mit, elkészítem én is magunknak, szuper ötlet! :)

    VálaszTörlés