2012. november 2., péntek

Narancsos-mascarponés mini torta csokigallérral

Zsófi, a Nyammm blog írója játékot hirdetett.Mivel kedvenc száma a 4-es,így azt kérte,hogy valami módon szerepeljen az elkészített "pályaműben".Sok-sok ötlet kavargott bennem,de összekötöttem a kellemest a hasznossal,mert a csokigallért már rég ki akartam próbálni.Így született meg az ötlet egy csokigalléros tortácskára.
De mivel a barátnőmnek névnapja volt így két tortácskát készítettem , azt habos-rózsaszín változatban:)




Hozzávalók 2 db 10 cm átmérőjű tortához:
-4 tojás
-4 ek.cukor
-3 ek.liszt
-1 ek.kakaó

Krém:
-25 dkg mascarpone
-2 dl tejszín
-3-4 ek.porcukor
-1 narancs leve,héja
-6 lap zselatin

Csokigallér:
-5 dkg fehércsoki
-10 dkg étcsoki

Tetejére :
-2 dl tejszín

A tészta hozzávalóiból piskótát sütöttem.Amikor kihűlt ,egy fánkszaggatóval 8 kört vágtam ki,így 4 lapból állt   mindkét torta.
A krémhez felmelegítettem a narancs kifacsart levét és reszelt héját, hozzáadtam a zselatint és addig kevertem amíg elolvadt.
A tejszínt felvertem a cukorral.A langyos narancsos léhez kevertem a mascarponét,majd a tejszínt.
A lapokat egyenként megkentem a krémmel.Kb. 10 percet vártam amíg kicsit meghúzott a krém és egymásra raktam a lapokat.Az oldalát is megkentem és így mentek pihenni a hideg kamrába.

A csokigallérhoz először kivágtam egy akkora csíkot a sütőpapírból,mint  a torta oldala és magassága.
Megolvasztottam a fehér csokit,habzsákba töltöttem és megírtam a feliratot tükörírással.Ugyanis ez lesz a torta külső részén. Aztán megolvasztottam az étcsokit.Amikor a fehércsoki teljesen megkötött, ráöntöttem az étcsokit , gyorsan elsimítottam és hidegre vittem az egészet.
Ha visszadermedt a csoki,óvatosan lehúztam a sütőpapírról,és rátekertem a torta oldalára.

A tetejét tejszínhabbal díszítettem.
A másik tortát csak gyöngyökkel,csillámokkal és szívecskékkel szórtam tele:)



Legyen továbbra is szerencsés szám  Neked a 4-es Zsófi!!


Ui: Igen tudom,hogy úgy néz ki mint egy  nagy bögre habos kávé:)De kívánnivaló nem?

4 megjegyzés:

  1. Nagyon is kívánnivaló, mindkettő gyönyörűséges lett! :) Igazán jól sikerült a csokigallér is! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszti, minden formában, cukorral és csokival is :)

    VálaszTörlés
  3. Még, hogy kívánni való e?????? Igen komoly áldozatokra volnék képes érte!:))))

    VálaszTörlés