2012. december 23., vasárnap

Holland mézes-krémes

Fogalmam sincs honnan a neve, anyukám receptfüzetében ráadásul tortaként szerepel,dehát azt mégsem írhatom ,mert a tortákhoz semmi köze:)
Szeretek lapokat sütni,mert előre elkészíthető,kiadós és finom.




Hozzávalók  a lapokhoz:
-40 dkg liszt
-8 dkg zsír
-15 dkg porcukor
-1 kk. szódabikarbóna
-1 tojás
-1 dl méz
-kevés tej


Krém:
-5 dl tej
-10 dkg liszt
-10 dkg cukor

-20 dkg vaj
-5 dkg porcukor

-3 ek kakaó vagy 10 dkg étcsokoládé felolvasztva

Tetejére:
-10 dkg csoki
-2 -3 ek. habtejszín vagy olaj

A tészta hozzávalóit összegyúrom és három részre osztom. Kb.30*40 cm-es téglalap alakúra nyújtom és egy megfelelő méretű sütőlapon vagy egy tepsi hátulján megsütöm.170 C- 6-8 perc.

A tejből lisztből és cukorból krémet főzök.Hagyom kihűlni.
Amikor kihűlt,hozzákeverem a már előzőleg kihabosított cukros vajat.
Két részre osztom a krémet.A egyikbe belekeverem a kakaót vagy az olvasztott csokit.
Betöltöm a lapokat.Első lap-megkenem a fehér krémmel-második lapot ráteszem,enyhén megnyomom.
A második lapot megkenem a csokis krémmel- ráteszem a harmadik lapot.Enyhén megnyomom.
A harmadik lap tetejére pedig rákenem a csokimázt.
Jelen esetben, 10 dkg étcsokoládét megolvasztottam 2 ek tejszínnel .A tejszíntől nem lesz ropogós a csoki,de megszilárdul,így szebben lehet szeletelni.Minimum egy napot vagy éjszakát hagyjuk pihenni,hogy a lapok átpuhuljanak.Másnap tetszés szerint szeleteljük.



10 megjegyzés:

  1. Pompás mézes lehet. Szívesen fogadnék kóstolót ;-)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Rengetegszer sütöttem. A kollégiumba ilyet kellett vigyek.
    Azt nem tudom, miért, de "Bányászkrémes" néven fut nálunk.
    Tényleg nem macerás, hamar megvan..... és nagyon finom!!! :) :)
    Szerintem meg is sütöm hamarosan... :D
    Krisztina :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nekem is nosztalgikus süti.....ezt a nevet nem ismertem,de jóóóó :)

      Törlés
  3. Mindenkinek ajàlom nanyon finom



    VálaszTörlés
  4. Az én Anyukám receptfüzetében "Egytojásos torta"-ként szerepel :)

    VálaszTörlés
  5. ÉN AZ ANYÓSOMTÓL TANULTAM EZT A SÜTEMÉNYT SÜTNI VAGY 50 ÉVE ÉS "VENDÉGVÁRÓ" NÉVEN. KARÁCSONY-HÚSVÉT ÉS VENDÉGVÁRÁSKOR ELMARADHATATLAN VOLT EZ A SÜTEMÉNY, MELYET MI EGY KIS KÜLÖNBSÉGGEL KÉSZÍTETTÜK EL, ÚGY HOGY A FEHÉR KRÉMBE 1 CITROMLEVÉT FACSARTUK ÉS ÍGY A SAVANYKÁS CITROMOS ÉS A CSOKIS KRÉM NAGYON KIEGYENLÍTETTÉK EGYMÁST, A CSOKIMÁZT MEG EGY KIS RUMMAL BOLONDÍTOTTUK MEG. A LÁNYAIM IMÁDTÁK VASÁRNAP DÉLUTÁN ROHANGÁLTAK A KEZÜKBEN A SÜTEMÉNNYEL. SZÉP IDŐK VOLTAK.

    VálaszTörlés
  6. Nálunk a nagymamám szokta sütni szülinapokra, mézes krémes néven. Mióta nincs azóta próbálkozok én is , de nem ugyanaz.

    VálaszTörlés
  7. Az én nagymamám is sokat sütötte,Kata tortának ismejük.

    VálaszTörlés
  8. Simán mézes-kremesnek hívjuk, ünnepekkor mindig volt az asztalon.Kiadós.

    VálaszTörlés