2013. június 12., szerda

Kapros dübbencs

Alig várom,hogy megjelenjen az első friss kapor a piacon.Egyik legkedvesebb "örökségem" ez a kelt kalács.
Anyukám alig győzte sütni nekünk,pedig Ő maga nem szereti :)
A recept a júniusi Kifőztükben  is megjelent .
Nem éppen diétás,de az ízélmény fantasztikus.


Kapros dübbencs

                                                       
                                                       
Hozzávalók:              
-60 dkg liszt
-1 ek,só
-3 ek. kacsazsír
-1 tk cukor
-3 dkg élesztő
-3- 3,2 dl víz

Töltelék:
-1 nagy csokor kapor(5-7 kis bolti csokor)
-2 ek kacsazsír

Tetejére :
-1 ek kacsazsír

A hozzávalókból közepesen lágy tésztát dagasztok,majd félreteszem pihenni.
 A "töltelékhez" a zsíron néhány perc alatt megfonnyasztom az összevágott  kaprot.
Amikor a tészta megkelt téglalappá nyújtom és rákenem a kaprot.
Fentről és lentről is behajtom középig,majd a két oldaláról is behajtom középig és összecsukom mint egy könyvet.
Ezután egy 20*30-as tepsibe teszem és finom mozdulatokkal szétlapogatom amíg a tepsit kitölti.
Újra félreteszem kelni egy fél órára.

Van amikor a tésztát kettéveszem ,mindkét lapot kinyújtom,elosztom a tölteléket és feltekerem mint a beiglit.
Így két rúd kalácsot kapok.A továbbiakban mindent egyformán csinálok.

Amikor újrakelt,bevagdosom a tetejét,mintha 6-8 felé vágnám(de nem vágom át) és lekenem olvasztott zsírral.
Előmelegített sütőben 30-35 perc alatt megsütöm.
A legfinomabb a ropogós széle vagy a rudak csücske :)

15 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretném, sosem sütöttem még kalácsot kaporral... Hm... mennyei lehet!

    VálaszTörlés
  2. Mibbencs?? ;-)) Még sosem hallottam ezt a szót, de a képeid meggyőzőek, mint mindig! :) Anyukádnak meg így ismeretlenül is tiszteletem, hogy oly sokszor elkészítette nektek!

    VálaszTörlés
  3. Nekem is jöhet a kapor, meg ez a dübbencs is, nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Igaz én az édes tésztákban vagyok otthon de vettem kaprot és álok neki elkészíteni biztos nekem is lesz sikerem köszike a receptet.Ja még annyit szeretnék kérdezni nekem csak disznó zsírom van itthon azzal is készíthetem?

    VálaszTörlés
  5. Irtó guszta, már a Kifőztükben is megcsodáltam a többi recepteddel együtt! :) Gratulálok, megérdemelt a felkérés és finomakat sütöttél-főztél! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon sok kaprom van most a kertemben, vegyszermentes./évek óta nincs kemikália a kertben/! Kerestem jó receptet a Kapros dübbencsre, most a Tiédet kipróbálom,még sosem sütöttem. A nagylányom tavaly sütött és ízlett. Remélem most a nekem is sikerülni fog!

    VálaszTörlés
  7. Megsütöttem ! Nagyon-nagyon finom.Köszönöm a receptet :)

    VálaszTörlés
  8. Nagymamám Debrecen mellett sokat, csinált azóta vágyom rá ! Köszönöm a receptet !

    VálaszTörlés
  9. Nekem most kell! Mindjar megy a sutobe! Imadom! 😍💕❤️💋💖😜

    VálaszTörlés