2013. október 6., vasárnap

Citromos holdak

Legkedvesebb pótnagyikám receptje ez a kis üde,habos egy falat sütemény.
Nem mondom ,hogy nem macerás,de olykor-olykor belefér.Mert az íze...na az mennyei.
             
                                                   
     

                                   
Hozzávalók a tésztához:
-40 dkg liszt
-1  csg.sütőpor
-25 dkg cukor
-20 dkg vaj vagy margarin
-4 tojássárgája
-1 citrom leve és héja

A habhoz:
-4 tojásfehérje
-30 dkg porcukor
-1ek.citromlé(friss citromból)

A töltéshez:
-sárgabaracklekvár


A fehérjéket a porcukorral és citromlével kemény habbá verem.A cukrot lassan adagolom a félig felvert tojáshabhoz ,miközben folyamatosan keverem-robotgéppel).Végül a citromlét is lassan adagolva hozzácsurgatom.
(eredetileg gőz fölött kell felverni,de nekem így is tökéletes lett)

A tészta hozzávalóit összagyúrom.Lisztezett deszkán vékonyra nyújtom(2 mm).
Pogácsaszaggatóval félholdalakokat szaggatok ki a tésztából.

Persze ha van ilyen alakú kiszúróforma akkor könnyebb,de nekem csak "csicsás"hold van.

A félholdakat sütőpapíros tepsire teszem és egyenként megkenem a tojáshabbal.
Ez a macerás rész.
Vagy késsel laposan szépen vagy habzsák kiskerek cső és mintha "írókáznék".
A teljes holdat be kell kenni.
Előmelegített 165 C-os sütőbe 8-10 perc alatt megsülnek.
Nem szabad barnulnia,sem a habnak,sem a tésztának.Attól függően milyen vastagra nyújtottuk és milyen a sütőnk a sütési idő változhat.
Figyelni kell.

Amikor kihűltek egyet-egyet összeragasztottam lekvárral úgy,hogy a habos oldalak legyenek kívül.

Most ajándékba készült,de a srácokat alig bírtam elhessegetni a szerintük rosszul sikerült példányoktól :)
(Persze azért akadt olyan is ...nekik)



                       

23 megjegyzés:

  1. Olyan könnyednek látszik, biztosan nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez a süti végig kísérte az egész gyerekkoromat. Én habos holdacskának ismerem, nekem a nagyikám készítette mindig, kicsit más arányokkal. Olyan rég óta készülök megsütni, de kicsit tényleg macerás. Az íze viszont feledhetetlen és aki egyszer megkóstolta nem tud leszokni róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban feledhetetlen az íze :)) Úgyhogy hajrá,láss neki :)

      Törlés
    2. Évtizedek óta nem múlhat el nálunk karácsony e nélkül a süti nélkül. Kizárólag csak vajjal sütöm, és sokkal egyszerűbben. Mégpedig: miután kinyújtottam, rákenem az egészre a habot, majd szép sorjában pogácsa szaggató segítségével kiszabom a félholdakat. Maradék nem marad, esetleg egy-egy holdacska nem lesz mértanilag pontos. Kés segítségével szedem fel a gyúródeszkáról, teljesen egyszerűen.

      Törlés
  3. Juj, ez nagyon hasonlít a non plusz ultra nevű kis sütikére, csak sokkal szebb, így félhold alakban, és a citrom üdesége is biztosan nagyot dob rajta. Csodaszép, nem csodálom, hogy körülzsongták a kis kibiceid! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ,más is említette a hasonlóságot...de mi meg azt nem sütöttük :)

      Törlés
  4. Nagyon kis guszta sütik! :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem a mamám csak simán holdacskaként készítette és ismerte, citrom nélkül. De mindig kerekre szaggatta - gondolom mert így praktikusabb - én meg mindig dohogtam, hogy nekünk csak telihold jut... :-( :-D Gyönyörűeket sütöttél!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A telihold is fincsi lehetett,főleg ha szeretettel készült :)

      Törlés
  6. Citromos, akkor máris jöhet! Látni, hogy nagyon könnyed, igazi teasüti! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm lányok! Örülök,hogy tetszik :)

    VálaszTörlés
  8. Ha tudnék levennék néhányat a képről, annyira guszta!

    VálaszTörlés
  9. Csak ámulok és bámulok... egy egyszerű kis sütemény, hogy lehet ennyire szép?? ...és még milyen finom lehet,hiszen citromos. :P

    VálaszTörlés
  10. Örülök,hogy mindenkinek van egy kis sztorija.Mert bizony nekem egyáltalán nincs,és irigyellek érte benneteket.Mivel imádom az ilyen sütiket,és hasonlókat én is sütök,erre is ráharaptam.Köszi.Zsu

    VálaszTörlés
  11. Nem értem,itt mindenki a külcsin alapján ájuldozik,van olyan legalább egy valaki aki megsütötte és utána dicsérte???? Nincs,tehát valami nem oké igaz,kedves Rebarbara??? Miért kell leírni a rossz megoldást is a receptbe,és hangsúlyozni,hogy nekem így is sikerült? Miért kell elhitetni átvágni és fotókkal megerősíteni,hogy a rossz megoldással ilyen lett??????????????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsolt !

      Amit írtam .nem rossz megoldás csak más.Mindent egy régi és bevált recept alapján készítettem.Pont ezért írtam le a kis csavart is :) Sokszor lett sütve ,mindig ilyen.
      Sajnálom ,hogy nem sikerült Neked...

      Törlés
    2. Kedves Zsolt! Miből gondolja, hogy ez a megoldás rossz? És azt, hogy valaki itt át lett vágva? Ha alapvetően negatívan áll hozzá a dolgokhoz, kérem kíméljem meg minket és tartsa meg a rosszindulatú megjegyzéseit magának. Köszönöm: Veronika

      Törlés
    3. Ez a citromos holdacska recept igazán finom!
      Az egyik legsűrűbben készitett lakodalmas sütemény!
      És igen!
      Ez ennyire szép lehet!
      És szép is!

      Törlés
  12. Rendkívül finom,elsőre sikerült.
    Megjegyzem: nincs komoly gyakorlatom a sütik létrehozásában.
    Hálás vagyok a receptért.

    VálaszTörlés
  13. Nagyon guszták a kis holdacskák, hamarosan meg fogom csinálni! Nagyon szépek!❤️❤️❤️

    VálaszTörlés