2016. április 13., szerda

Kijevi krémes

         
Ez a recept is családi örökség a nénikém konyhájából.


Hozzávalók:

Tészta

- 40 dkg liszt
-1 csg sütőpor
-10 dkg porcukor
-20 dkg vaj/margarin
-4 tojássárgája
-kb egy kis doboz tejföl
-baracklekvár

Hab
-4 tojásfehérje
-10-12 dkg porcukor
-kb 25 dkg dió apróra vágva
Krém
-3 csg. vaníliás puding
-8 dl tej
-15 dkg puha vaj
-10 dkg porcukor


A diót durvára daraboltam. A pudingot a tejben sűrűre főztem majd félretettem hűlni.A sütőt 180C-ra előmelegítettem.
A lisztet   a cukorral   elkevertem,majd hozzáadtam a vajat.Az egészet elmorzsoltam,majd a tojássárgáját és a tejföl nagy részét is hozzáadtam.Jól nyújtható tésztát kell kapni.Ha szükséges még adok hozzá tejfölt.
Három gombócra osztottam a tésztát.

A tojásfehérjét a cukorral fényes,kemény habbá vertem.
Fogom az első gombócot és téglalappá nyújtom.A tepsi  hátuljára teszek egy sütőpapírt,erre ráhelyezem a kinyújtott lapot.Lekenem lekvárral,rákenem a tojáshab 1/3-át és megszórom a dió 1/3-ával.
Előmelegített sütőben 12-15 percig sütöm.
A másik két gombóccal hasonlóképpen járok el.
Amikor a krém kihűlt a vajat a cukorral habosra verem és hozzáadom a pudingot.Két részre osztom és betöltöm a diós lapokat.Lap-krém-lap-krém-lap.
Egy éjszaka hagyom puhulni másnap szépen szeletelhető.
                                        





7 megjegyzés:

  1. Kedves Napfény és Fűszer! Szeretném megcsinálni ezt a gusztusos diós receptet. Mekkora tepsi hátulján sütötted a lapokat?
    Ditti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia ! Csak most vetten észre remélem nem késő :)
      Kb 30-35x35-40 cm-es lapokat nyújtok.

      Törlés
    2. Kedves Napfény és Fűszer!
      Köszönöm, hogy válaszoltál, azóta már kétszer is megcsináltam, annyira finom és nagyon mutatós sütemény is!
      Másodjára úgy készítettem el, hogy az - apróra vágott dió helyett - a felvert fehérjébe - fahéjjal, citromhéjjal, vaníliáscukorral ízesített pirított darált diót kevertem, amivel a lekvár után lekentem a nyers tésztát és a tetejére pedig csokimáz került.
      Köszönöm szépen ezt a fantasztikus receptet!
      További sok sikert kívánok Neked!
      Ditti

      Törlés
  2. Imádom ezt a süteményt és mennyire örülök, hogy újra készítesz bejegyzéseket receptekről! Annyira hiányzott már! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon-nagyon finom sütemény!!! Megpörkölt dióval ez az ízélmény csak fokozható :)

    VálaszTörlés